Довготривалий проект (8 клас)
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна!
Виховання у молодого покоління любові до Батьківщини, відданості справі
зміцнення державності, активної громадянської позиції нині визнано проблемою
загальнодержавного масштабу. Актуальність патріотичного виховання зумовлюється
процесом становлення українців як єдиної політичної нації. Головною тенденцією,
якого є формування ціннісного ставлення до свого народу, Батьківщини, держави,
нації, незважаючи на те в якому регіоні
країни ти народився і живеш, якою мовою спілкуєшся, яку релігію сповідуєш.
Таким чином, сформувати у дітей почуття патріотизму як найважливішої
духовно-моральної й громадянської цінності є головним завданням
загальноосвітньої школи.
Тому у процесі проведення психолого-педагогічної діагностики на визначення
рівня національної самосвідомості використовувався комплекс спеціально розроблених
засобів збирання матеріалу: спостереження за учнями в різних видах діяльності
та спілкування, бесіди з дітьми, батьками, анкетування, методика незакінчених
речень, постановка й розв’язання учнями проблемних питань (Додаток 3.і) та
(Додаток 3.к).
Результати досліджень показали, що рівень сформованості патріотизму в учнів
у 8-В класі знаходиться на достатньому і середньому рівні, відповіді на деякі
питання викликали в учнів певні труднощі (Додаток 3.л).
Більшість дітей (85 %) правильно відповіли на запитання «Що означає вислів:
любити Батьківщину?» Було отримано такі відповіді: «любити Україну», «любити
місце, де народився», «захищати Батьківщину від ворогів».
Як показало анкетування, більшість учнів знають державну символіку (до 95
%). Дещо складнішим виявилося запитання стосовно історії походження державних
символів.
Як показало анкетування, діти краще знають назви народних свят (82%), ніж
сучасних, особливо пов’язаних з новітньою історією нашої держави.
Певні труднощі виникли в учнів при відповідях на запитання про те, яких
героїв України вони знають і що їм відомо про них. Правильні відповіді дали 12%
учнів; 67% мали труднощі, не дали жодної відповіді 21% дітей.
З метою виявлення ставлення учнів до своєї Батьківщини їм було
запропоновано відповісти на запитання : «Де хотів би жити в майбутньому? Чому?»
Відповіді були різні : «Я хотів би жити в Україні, тому що це моя Батьківщина»,
«Я тут народилася, тут живуть мої рідні» - 87% учнів. Але серед відповідей
учнів зустрічалися такі: «Я хочу жити за кордоном, бо там краще», «Я мрію
переїхати до родичів в Польщу», «Хочу переїхати жити в Німеччину, бо там хороша
робота».
Проведена психолого-педагогічна
діагностика сприяла тому, що учні 8-В класу були
залучені до проектної
діяльності на патріотичну тему «Моя країна - Україна». Що сприяло б виявленню
інтересу до історії свого народу, дало б можливість залучити вихованців до
активної громадської та благодійної діяльності.
Мета: поглибити
знання учнів про Україну; формувати почуття особистої відповідальності за долю своєї
держави та українського народу,
виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до історії та традиції
своєї Батьківщини.
Завдання:
- утвердження в свідомості й почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;
- формування національної самосвідомості, любові до рідної землі, держави, народу;
- формування мовної культури, оволодіння українською мовою;
- формування в учнів національної гідності, готовності до виконання громадянських та конституційних обов’язків;
- забезпечення духовної єдності поколінь, пропагування ідей єдності держави та висвітлення подвигів та вчинків героїв України минулого і сучасності;
- виховання дисциплінованості, сумлінності та чесності, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;
Механізм реалізації проекту
- Проведення різноманітних виховних заходів з метою формування в учнів національної самосвідомості, любові до рідної землі, держави, народу; утвердження в свідомості й почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України .
- Створення розвивального, комфортного середовища, системи психолого -педагогічної підтримки й захисту учнів, які сприяють їхньому особистому зростанню, розвитку соціальних навичок поведінки й установок на самостійне розв’язання проблемних ситуацій.
- Проведення психолого-педагогічної діагностики на визначення рівня національної самосвідомості учнів.
Шляхи реалізації проекту:
№
п/п
|
Назва
заходу
|
Форма
проведення
|
Мета
|
1
|
«Україна наш спільний дім» (Історичний екскурс)
|
Виховна година
|
Розширити знання учнів про нашу
державу – Україну; ознайомити учнів з історією рідного краю та його героїчне
минулим; формувати громадянські якості: патріотизм, людяність, працьовитість;
закріпити знання про державну символіку (Герб, Прапор, Гімн); про такі
поняття та категорії,як народ, нація, держава, громадянин, громадянські права
та обов’язки;зміцнення громадянських якостей учнів;формувати ціннісне
ставлення до держави, суспільства, мови, сім’ї,самого себе; почуття особистої
відповідальності за долю своєї держави та українського народу. |
2
|
«Державні символи та історія їх виникнення»
|
Усний журнал (виступ лекторської групи)
|
Розповісти учням про виникнення та історію
символіки;. пояснити ідейний зміст символіки та традицій, пов’язаних із нею.
виховувати повагу до державних символів України і прищепити їм інтерес і
повагу до минулого нашого народу. Формувати національну свідомість школярів, виховувати громадянські
якості особистості.
|
3
|
Народознавчий конкурс ерудитів
|
Інтелектуальна гра (розгадування мовних загадок,
жартів, ребусів присвячених народним символам українців)
|
Закріпити знання дітей про
національні та народні символами України; формувати їх національну
свідомість; виховувати почуття любові до своєї землі; повагу до її символів.
|
4
|
«Український національний одяг та вишивка»
|
Виступ лекторської групи
|
Ознайомити учнів з історією виникнення українського
одягу та регіональними особливостями українського одягу;виховувати в
учнів любов
до рідного краю, почуття гордості за свій талановитий народ.
|
5
|
«Переможемо разом»
|
Благодійна акція на
підтримку бійців АТО
|
Формувати в школярів ціннісні,
гуманістичні та духовні орієнтири;
популяризувати благодійності та створити для учнів сприятливі умови для
набуття благодійної діяльності, як практичного вміння духовних надбань
людини, національних та загальнокультурних цінностей, виховуватив в учнів
активну громадянську позицію та практичні навики у волонтерській діяльності.
|
6
|
«Революція гідності: Зима, що нас змінила»
|
Формувати у школярів цінніснє
ставлення до України; прав та свобод людини, європейського вибору українців;
розвивати в учнів почуття національної самосвідомості та громадянської
активності; виховувати патріота, громадянина, готового захищати свою
Батьківщину.
|
|
7
|
«Герої України минулого і сучасності»
|
Зустрічі з ветеранами Другої світової війти та
учасниками АТО
|
Виховання в учнівської молоді почуття
патріотизму, національної самосвідомості, захоплення героїчними
подвигами ветеранів Другої світової війти та бійців АТО.
|
8
|
«Збережемо наш скарб – рідну мову
|
Свято
|
Донести учням інформацію про
заснування Міжнародного дня рідної мови; формувати знання учнів про шлях
становлення рідної мови; прищеплювати і розвивати почуття патріотизму, національної гордості за
мову, за тих, хто передав нам у спадок цей неоціненний скарб; сприяти
збагаченню знань
учнів про Лесю Українку, створювати умови для цілісного уявлення про неї не
тільки як про митця, громадянина, але й як про жінку, що сподівалася на звичайне людське щастя;
виховувати любов до рідної мови, бажання досконало її знати. |
9
|
«Славетні імена України»
|
Історична гра-подорож у часі
|
Вчити дітей спільній роботі через виконання
пошуково-творчих завдань з теми «Гетьмани України»; поглибити ознайомлення
учнів біографіями та життєвим шляхом видатних гетьманів, викликати бажання
вивчати історію України, історії боротьби українського народу за
незалежність; виховати патріотичні почуття, гордість та шанобливе ставлення
до своєї історії; збудити прагнення бути справжнім громадянином, патріотом
рідної землі.
|
10
|
Пам'ятаймо, що ми браття козацького роду»
|
Козацький КВК
|
Формувати історичну пам'ять учнів, зміцнювати
почуття патріотизму, гордості за славних лицарів України, прагнення
успадковувати героїчні традиції свого народу.
|
11
|
«Любіть Україну, як сонце любіть»
|
Конкурс читців
|
Залучення підростаючого покоління до
ознайомлення та вивчення української літературної спадщини; розкрити красу
поетичного слова, виявити талановитих
поетів і читців школи.
|
12
|
«Я знаю
п’ять…»
|
Інтелектуальна гра
|
Розвивати інтерес учнів до вивчення історії,
географії, культури та традиції України, зміцнювати їхні почуття національної
гордості й гідності до своєї Батьківщини
|
13
|
«Мандрівка історичними стежками України»
|
Навчальні екскурсії до історичних,
етнографічних, музеїв (Парк Київська Русь, «Українське село»)
|
Розширити знання учнів
про історію та етнографію України, сприяти формуванню активної життєвої позиції; виховувати любов до
рідного краю, гордість за нього, бажання примножувати його славу
|
14
|
«Ніхто не забутий, ніщо не забуте!» (До дня
пам'яті і примирення)
|
Концерт
|
Виховувати мужність,
почуття патріотизму, любов до Батьківщини, до історії свого народу,
пошану до ветеранів Другої Світової війни.
|
15
|
«Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо»,
«Український колорит»
|
Конкурс-виставка
фотографій та малюнків
|
Виховувати у дітей любов до Батьківщини, місця
де вони народилися і живуть; показати унікальність та неповторність культури
українського народу
|
16
|
«Україна–суверенна
і незалежна держави»
|
Виховна
година
|
Розвивати
в учнів уявлення про Україну як суверенну й незалежну державу, націю;
виховувати в учнів патріотизм, ціннісне ставлення до Батьківщини.
|
17
|
«Ми діти твої, Україно!».
|
Концерт
|
Виховувати патріотичні почуття у дітей до своєї країни, символів
України: прапора, герба та гімну, хлібу на вишитому рушникові; розвивати
вміння уважно слухати
музику, співати та виразно читати вірші, сприяти розвитку у дітей акторських здібностей.
|
Очікувані
результати:
- формування в учнів національної самосвідомості;
- розширення знань про рідну мову та свідомого використання її у всіх проявах життя;
- наявність високої мотивації до праці на користь народу;
- підвищення рівня патріотизму, поваги до української історії, звичаїв та обрядів,відчутті своєї належності до України.
Результативність реалізації проекту
Таким чином, участь школярів у проектній діяльності «Моя
країна -Україна» дає помітні результати:
- формуванню у вихованців любові до Батьківщини, рідного краю, відповідального ставлення до довкілля, громадських обов’язків;
- шляхом спостережень, бесід з учнями було виявлено, що учні мають загальне розуміння поняття «патріотизму». Вони розкрили його суттєві ознаки через любов і ціннісне ставлення до рідної землі, Батьківщини як місця народження, готовність працювати на благо України;
- у процесі роботи над проектною діяльністю значні зміни відбуваються стововно усвідомлення своєї ролі в житті школи, країни. Учні беруть активну участь у шкільному самоврядуванні, житті класу;
- позитивним результатом проектної діяльності є те, що учні беруть активну участь у благолійних ярмарках та доброчинних акціях (допомога ветеранам, участь в акціях «Діти - воїнам АТО»)
Я хочу сказати простими словами,
Про те, що турбує мене вечорами,
Про те , як в думках я малюю картину,
Якою я бачу свою Україну!
В моїй
Україні ніхто не стріляє,
Ніхто не калічить, ніхто не вбиває!
В моїй Україні ніхто не воює!
Своє і чуже життя кожен цінує!
В моєї країни чудові сусіди,
Запрошують в гості і я до них їду.
Сусіди і самі в нас часто бувають.
Не брешуть, не крадуть, ніде не блукають!
В моїй Україні є чесная влада,
Про неї в народі складають балади.
Працює й працює, з ранку до ночі,
Щоб людям відкрито дивитись у очі.
В моїй Україні не плюють на підлогу,
І молодь моя не п’є і не курить,
Займається спортом, співати так любить!
В моїй
Україні чемні дівчата!
А хлопці вміють їх щиро кохати!
Навчаються жити, читають книжки,
І горді від того наші батьки!
В моїй Україні немає кордонів!
І море, і сонце, Дніпро, терикони,
Карпати зимою в засніжених шапках,-
Моя Україна! Люблю її! Крапка!
Ігор Бірча.
Немає коментарів:
Дописати коментар