Довготривалий проект (9 клас)
Війна
буде повторюватися до тих пір,
Поки питання про неї буде вирішуватися
Не тими, хто
помирає на полі бою
Анрі
Барбюс
Звідки війни та сварки між вами?
Війни, ненависть, ворожнечу не купують на ринку - вони тут, у серці. Але сьогодні багато мільйонів
людей гинуть в братовбивчих війнах, і ми звикли до цього, нас це вже не вражає!
Багато хто з них вмирає за шматок землі, через амбіції, ненависть, расове несприйняття.
Однак часто перед лицем конфлікту ми опиняємося в дивній ситуації: для його вирішення
люди воліють обирати сварку, мову війни, а зовсім не мову миру! Що ж відбувається
в наших серцях? Нехай допоможе нам Господь зрозуміти все це, і та визволить Він
нас від небезпеки звикання до військових новин.
Актуальність
проекту
Україна є поліетнічною державою
в якій живуть понад сто різних народностей, які мають свою етнічну
самосвідомість. Етнічна самосвідомість базується на любові до свого народу,
готовності до праці на його користь, поваги до його моральних та культурних
цінностей, історії, звичаїв, обрядів, символіки, відповідальності перед ним.
Проте етнічна самосвідомість різних народів не заперечує готовності свідомо
служити інтересам їхньої Батьківщини-України. Адже з часом етнічна
самосвідомість переростає в національну самосвідомість, яка передбачає
поєднання особистості з усім народом України незалежно від свого етнічного
походження. Свідомими патріотами України можуть бути і українці, і росіяни, і
євреї, і татари, і молдавани, й інші народності, які проживають на території
однієї держави, що утворилася внаслідок історичних державотворчих процесів.
Тому чим швидше наше
суспільство зрозуміє важливість прояву поваги до інтересів, прав та самобутності
людей іншої національності, тим більше матиме патріотів. Чим більше наша
держава дбатиме про розвиток етнічної самосвідомості своїх етнічних меншин, тим
менше буде міжетнічних конфліктів, які в подальшому можуть переростати у
кровопролитні війни світового масштабу.
Виховувати культуру
добросусідства в підростаючого покоління слід починати з юного віку. Адже саме
в підлітковому віці в учнів формується ціннісно-світоглядна поведінка. Тому з
метою формування в учнів терпимості, толерантності, готовності й умінь йти на
компроміс з різними етнічними, релігійними групами заради миру в своїй державі
й у світі планується залучення учнів 9 – В класу до проектної діяльності «Земля
– наш спільний дім: Хай буде мир у всьому світі».
Мета: розширити знання учнів про важливість
миру на землі; виховувати гуманізм, патріотизм, любов до свого народу та повагу
до людей різних національностей та віросповідань.
Завдання:
- аналіз причини виникнення воєн та їх наслідків для всього людства;
- формування в учнів загальнолюдських цінностей, на яких має бути побудоване цивілізоване людство: повага, толерантність, турбота, підтримка, небайдужість, позитив;
- розвиток умінь вирішення конфліктів мирним шляхом;
- навчання учнівської молоді конструктивних форм спілкування, вмінню домовитися;
- ознайомлення учнів з особливостями культури інших народів з метою розуміння «дивної» поведінки або зовнішнього вигляду людей іншої національності, віросповідання.
Механізм реалізації проекту.
- Проведення різноманітних виховних заходів з метою формування в учнів гуманного ставлення до інших народів, толерантного ставлення до людей різних національностей та віросповідань, розвиток умінь вирішення конфліктів мирним шляхом, навчання учнівської молоді конструктивних форм спілкування, вмінню домовитися.
- Створення розвивального, комфортного середовища, системи психолого-педагогічної підтримки й захисту учнів, які сприяють їхньому особистому зростанню, розвитку соціальних навичок поведінки й установок на самостійне розв’язання проблемних ситуацій.
- Проведення психолого-педагогічної діагностики: визначення показників та форм агресії за методикою А.Басса та А. Дарки; дослідження міжособистісних стосунків за методикою В.Стефансона; методика типового реагування на конфліктні ситуації К.Томаса.
Шляхи
реалізації проекту:
№
п/п
|
Назва
заходу
|
Форма
проведення
|
Мета
|
1
|
Вчимося
бути толерантними
|
Виховна
година з елементами тренінгу
|
Розкрити поняття
«толерантність», використовуючи історичні факти, афоризми видатних людей,
показати певні рівні толерантної поведінки людини; розвивати вміння аналізувати, приймати рішення,
вибирати правильну позицію; виховувати
спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти
відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на
доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність,
терпимість і небайдужість; виховувати почуття взаємодопомоги та дружнього приняття іншої людини; сприяти
формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок
толерантної поведінки, звичок.
|
2.
|
«Ми
всі різні, але рівні»
|
Ділова
гра
|
Провести
інформаційну та просвітницьку роботу з основ культури добросусідства;
дослідити процес з питань забезпечення рівних прав та можливостей для людей
різної національності; сприяти формуванню культури добросусідства та подоланню усталених стереотипів щодо
людей та їх національної приналежності; виховувати соціально - компетентну,
толерантну особистість.
|
3
|
«Мета
будь-якої війни - мир»
|
Година
спілкування
|
Формувати у дітей негативне
ставлення до війни, жорстокості, насилля, прищеплювати повагу до тих, хто
здобув і здобуває перемогу, розширювати знання дітей з питань героїчної
історії народу, вчити висловлювати власне ставлення до несправедливості,
жорстокості.
|
4
|
«Міжнародний
день миру»
|
Музично-пізнавальний захід
|
Ознайомити
учнів з історією започаткування цього свята; виховувати в дітей почуття
патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю, сприяти
формуванню активної життєвої позиції.
|
5
|
«Голуб
миру»
|
Акція (виготовлення голубів миру, яких учні
мають роздати перехожим)
|
Спонукати
учнів проявляти погляди, які засуджують війну як інструмент вирішення
конфлікту виховувати у дітей одну із
важливих морально-духовних якостей – пацифізм
|
6
|
«Народ мій є! Народ мій завжди буде! Ніхто
не перекреслить мій народ!» |
Зустріч
з бійцями АТО
|
Виховання
у школярів внутрішньої свободи та поваги до держави, любові до Батьківщини,
національної свідомості, гідності, усвідомлення приналежності до рідної
землі, українського народу, гармонійне виявлення патріотичних почуттів,
надання допомоги воїнам АТО.
|
7
|
«Урок
миру і дружби»
|
Урок-гра
|
Формувати у школярів такі поняття, як "дружба",
"взаємодопомога", ”ввічливість”, “доброта”, ”людяність”; розвивати навички творчого і логічного мислення,
вміння грамотно і переконливо доводити власну думку; виховувати доброзичливе ставлення
один до одного
|
8
|
«Україна
в Другій світовій війні»
|
Екскурсії
до Національного музею історії України у Другій світовій війні
|
Сприяти
формуванню у свідомості учнів негативного ставлення до війни, показати вплив
війни на долю людини країна, якої знаходиться в стані війни.
|
9
|
«Наслідки
Другої світової війни»
|
Усний
журнал
|
Поглибити
знання учнів з історії Другої світової війни;виховати любов і повагу до
історії країн, ветеранів і учасників війни; формувати у дітей почуття
гідності, доброти, милосердя
|
10
|
«Планета»,
«Дві культури, ««Купе»
|
Тренінгові
заняття, вправи
|
Показати значимість толерантності під час
взаємодії з іншими, закріпити знання учасників про компоненти толерантності,
учити розуміти і поважати один одного, удосконалювати вміння толерантного
спілкування.
|
11
|
«Я
не хочу війни!»
|
Конкурс
малюнків, плакатів
|
Вчити
цінувати життя, велич людського подвигу; сприяти формуванню у свідомості
учнів негативного ставлення до війни, показати вплив війни на долю людини
країна, якої знаходиться в стані війни.
|
12
|
«Війна
руйнує людські долі»
|
Оформлення
альбому
|
Ознайомити учнів із
трагічними сторінками нашої історії, розвивати пізнавальну активність
та емоційну сферу - співпереживання за долю людей причетних до війни;
виховувати моральні чесноти, (мужність, наполегливість,
цілеспрямованість), почуття гордості за свій народ, національну свідомість та
патріотизм; винести уроки толерантності і неможливості вирішення конфліктів
за допомогою зброї; сприяти формуванню громадянської позиції як одного
з проявів духовності нації; дати можливість відчути особливу цінність миру і
спокою у світі, важливість таких понять як милосердя, підтримка та співчуття.
|
13
|
«Як
зупинити війну»
|
Круглий
стіл
|
Осмислити та усвідомити масштаби трагічних подій;
винести уроки толерантності і неможливості вирішення конфліктів за допомогою
зброї; розбудити почуття відповідальності перед наступним поколінням,
виховувати глибоку повагу до людей, які віддали своє життя в ім'я майбутнього
життя людства, розвивати почуття гордості за свій народ, прищеплювати любов
до рідного краю.
|
14
|
«Чи
існує альтернатива війни?»
|
Твір-роздум
|
Формування
в дітей негативного ставлення до
війни та усвідомлення неможливості вирішення конфліктів за допомогою зброї
|
15
|
«Діти
України за мирне майбутнє!»
|
Концерт
|
Узагальнити
знання дітей про загальнолюдські цінності: повага, толерантність, турбота,
підтримка, небайдужість; формувати пацифістські настрої серед учнівськї
молоді та толерантне ставлення до прав, самобутності людей інших
національностей як запоруки миру в країні та світі; розвивати вміння уважно слухати музику, співати та
виразно читати вірші, сприяти розвитку у дітей акторських здібностей.
|
Очікувані результати:
- формування свідомого розуміння учнями, що війна – не метод вирішення конфлікту;
- розуміння і сприйняття твердження «ми всі різні, але рівні»;
- оволодіння навиками самовиховання та науково-пошукової роботи.
Мир
на Землі
Мир на землі - це затишок і тиша,
Це сміх дитячий і душі політ,
Коли поет чарівні вірші пише
Про
незвичайний, дивовижний світ.
Мир на землі — це росяні світанки,
Краса
і творчість, пісня у гаях.
Мир на землі — це вечори і ранки
Із
радістю і щастям у серцях.
Й любові стільки - просто через край!
Це та земля, де щастя є багато
І в
кожній хаті — хліба коровай.
Це та земля, де сміх і пісня лине,
А діти йдуть до школи знов і знов.
Й ніколи у боях ніхто не гине,
Бо там господар
— щастя і любов
Немає коментарів:
Дописати коментар