Інтерактивна вистава «Чарівна паличка»

Для учнів основної школи
Мета:           формування уявлення про толерантність як універсальний принцип життя людини; виховання толерантності як особистісної якості учнів.
Завдання та шляхи реалізації: 
-       ознайомити дітей із поняттями «толерантність» і «толерантна особистість», критеріями і соціальними виявами толерантності й нетерпимості правилами безконфліктної поведінки в суспільстві, попередження непередбачуваних ситуацій;
-       розвивати навички самоаналізу та саморегуляції поведінки, використовуючи метод інтерактивного театру, здатність до емпатії, співпереживання і співчуття, довіру;
-        виховувати свідоме ставлення до своїх дій та вчинків.
Музичне оформлення: «Адажіо» із балету «Лускунчик» П.І.Чайковського
Обладнання:     декорації Льодяного замка, 3 шкільні парти, стільці
Дійові особи:
Хлопчик
Дівчинка
Фея
Хлопчик-іноземець
3 хулігани
Снігова Королева
Кай
3 Сніговики
Учитель
Учень Сашко


ХІД ВИСТАВИ
Ведуча:     Не так давно й не так далеко,
                   Ще не в мороз, але й не в спеку
                   І не весела, не сумна
                   Пригода трапилась одна
На сцену виходять хлопчик і дівчинка
Лунає весела мелодія
Раптом побачили на дорозі паличку
Хлопчик:  Що це?
Дівчинка: Це, мабуть, чарівна паличка.
Хлопчик:  Як нам пощастило! Тепер у нас буде скільки завгодно морозива, жуйок, тістечок. Дай мені паличку, я її перший знайшов!
Дівчинка: Це несправедливо, ми її разом знайшли!
З’являється фея
Фея:                    Постривайте, діти! Вам справді дуже пощастило, але не так, як ви думаєте. Ви знайшли чарівну паличку Добра і Справедливості, яка в одних руках  може виконати лише одне бажань. Але просити в неї можна лише те, що принесе благо всім.
Дівчинка: Хто ти?
Фея:           Я – Фея Добра і Справедливості. Якщо ви піднесете чарівну паличку вгору і скажете: «Це несправедливо!», – я одразу з’явлюся і допоможу вам.
Фея зникла. Діти залишаються стояти в задумі
Хлопчик:  Щось мені не дуже подобається ця паличка. Користі з неї мало.
Дівчинка: Не поспішай з висновками. Спочатку спробуємо її в ділі.
Ведучий:   І пішли хлопчик з дівчинкою подорожувати по своїй країні.
Сцена 1
Хлопчик-іноземець:   Я заблукав, допоможіть мені знайти дорогу додому!
1-й хуліган:                 Ти хто? О-о-о, ти хто? Ти не такий як ми! Як ти смієш підходити до білих людей? Хлопці, хапайте його і женіть в три шиї.
Два хулігани хапають хлопця-іноземця і волочать його геть
Хлопчик і Дівчинка: Це несправедливо!
Хулігани лишають хлопця-іноземця і задкують з переляканими обличчями
З’являється Фея
Фея:                    Слухайте всі! Всі люди народжуються вільними і рівними між собою, незалежно від кольору шкіри, нації, релігії. Людина  людині – брат!
Хлопчик і Дівчинка: Нехай буде так!
Дівчинка(до Хлопчика-іноземця):         Сідай, хлопчику, відпочинь. Тебе з радістю приймуть до свого кола ці діти. (До залу) Правда ж?
Глядачі схвально відповідають. Хлопчик-іноземець сідає в зал
Хлопчик: А що нам далі робити з чарівною паличкою? Ми разом використали своє бажання!
Дівчинка: Давай її передамо цим дітям, подивись як їх багато! Скільки добра та справедливості вони зможуть принести в цей світ!
Хлопчик: Це чудова ідея! Вони зможуть передавати паличку один-одному і, коли побачать несправедливість – по черзі викликати Фею!
Передають паличку у зал
Ведучий:   Пішли Хлопчик з Дівчинкою далі. Дуже вони були раді, що так вправно вирішили питання із чарівною паличкою! А ми з вами перенесемося на Далеку північ, де серед вічних снігів і льоду височить крижаний палац Снігової Королеви.
Сцена 2
Виходить Снігова Королева, Кай і сніговики. Королева сідає на трон
Снігова Королева:     Кай, чому ти хочеш від мене піти. Хіба тобі не подобається жити у моєму чудовому льодяному замку? розкажи нам вірш про літо
Кай (помітно заїкаючись):   Я дуже сумую за своїми рідними, я так хочу побачити тепле сонечко і зелену траву…
Сніговики передражнюють дефекти вимови Кая і глузують з нього
Снігова Королева:     Ні, я тебе не можу відпустити, хто ж тоді буде веселити моїх слуг! Хіба що, якщо гарного вірша розкажеш – вилікую твою хворобу!
Кай(ще більше заїкаючись): У далекім краю я, незваний, сумую
Спогад душу мою невимовно ятрить
Із підхмарних висот крик лелечий я чую,
Ой як серце болить, ой як серце болить!
Тут здається все є, усього тут достаток,
Тільки туга тяжка день за днем поглина,
Бо нема, як у нас, тих білесеньких хаток. Навкруги чужина, навкруги чужина.
Снігова Королева:     Не сподобався мені твій вірш. Але коли пообіцяла тебе вилікувати – мушу зробити.
Снігова королева торкається посохом Кая, він застиває.
Сніговики глузують з нього
Снігова Королева:     І хіба я не молодець! Він же перестав заікатися!
За допомогою вчителя чи самостійно діти в залі Кричать «Несправедливо!»
З’являється Фея
Фея: Слухайте всі, ніхто не може бути об’єктом глузувань! Нехай вийде літнє сонце і розтопить серця Снігової королеви із її слугами!
Снігова Королева:     Наші серця, можливо і розтопить, та Кай буде вічно заморожений! Не має такого закляття, яке б його врятувало!
Вправа «Заморожений»
Фея: Діти, добро завжди має перемагати. Давайте спробуємо врятувати Кая!
Хто з вас хоче спробувати себе в ролі  «реаніматора»? Хто зможе оживити Кая, при цьому ні торкатися, ні звертатися до «замороженого» зі словами не можна.  Ви можете діяти тільки за допомогою погляду, міміки і пантоміми. Критерій «розморожування» — зміни у виразі обличчя чи усмішка, сміх «замороженого».
Всі бажаючі пробують себе в ролі «Реаніматора» поки Кай не посміхнеться
Ведучий:   А в цей час у звичайній школі йшли звичайні уроки!
Сцена 3
Стоїть 3 шкільні парти, за ними сидять діти. Вчитель ходить між рядами
Учитель:   Сашко, скільки разів тобі говорити. Щоб ти брав ручку у праву руку. Не можна писати лівою! Глянь, крім тебе ніхто цього не робить!
Учень намагається писати правою рукою, та в нього не виходить. Учитель із лінійкою підходить до Сашка і починає бити його по руках. У залі діти кричать «Несправедливо!»З’являється Фея
Фея:           Слухайте всі, ніхто не може бути підданим  фізичному насильству! Тим паче в школі!
Учитель:   Я обіцяю. Більше ніколи в житті…
Сцена 4
Ведучий:   А наші старі знайомі Хлопчик із дівчинкою вирішили сходити у кінотеатр. Кінофільм був цікавий, із числа тих, що не залишають байдужими. Миготіли останні кадри: «На узбіччі дороги сиділа дівчина – радистка і безутішно плакала. Виконуючи дуже складне завдання, загинули її товариші, фронтові друзі, у тому числі і її коханий». У такі хвилини забуваєш, що це всього – на всього кіно, і переживаєш побачене разом з героями фільму, стаєш ніби учасником подій.
У залі вже ввімкнули світло, і всі потягнулися до виходу, а Хлопчик все ще сидів і переживав побачене. У його очах блищали сльозинки.
Хлопець1: Хлопці, дивіться, Олег плаче…
Хлопець2:Як дівчина, ха-ха-ха!
Його підтримали ще двоє – троє.
Олег змахнув сльози і відвернувся. Він хотів скоріше вийти, але його безцеремонно схопили за рукав і знову повернули обличчям до світла.
Хлопець3:ХА-ха, плаче, як дівчина!
У залі діти кричать «Несправедливо!». З’являється Фея
Фея:           Слухайте всі, чоловіки і жінки рівні. Жінки мають право бути сильними, а чоловіки мають право бути чуттєвими і вміти співпереживати!
Хлопчик:  Чарівна паличка врятувала цих людей від порушення їхніх прав, жорстокого поводження з ними  та приниження.  Але на Світі залишається ще багато Зла і Несправедливості. Невже ми повинні надіятися тільки на  чарівну паличку?  
Фея:                    Ні, боріться зі злом разом з нами, будьте справедливими, чесними та вихованими.  Не давайте Злу побороти Добро. Тільки всі разом ми переможемо!

Всі актори:Нехай буде так!

Немає коментарів:

Дописати коментар