Довготривалий проект (7 клас)
Під шум електричок не важко заснути,
Завтра футбол, «Ювілейний»чекає.
У рідному місті усе стало рідним,
Це наша фортеця,це наш клаптик раю.
М.Невідомський
Загальновідомо, що дитина пізнає світ з найближчого оточення. Його
любов до Батьківщини починається з любові до батька і матері, до рідного дому, вулиці, міста. Дуже важливо знайомити дітей з історією
міста, його історичними пам’ятками, природою і культурною спадщиною. Адже любов
до рідного краю, міста зароджується в ранньому віці і ці патріотичні почуття
надзвичайно важливі для подальшого формування особистості.
З метою перевірки рівня патріотичних почуттів в учнів до своєї «малої
батьківщини» було використано методику незакінчених речень. (Додаток 3.к).
Для більшості дітей поняття «Батьківщина» асоціюється з рідним краєм, батьками,
своєю сім'єю, місцем, де дитина народилася. «Моя Батьківшина» для більшості
учнів – це Україна, її народ, рідне місто. Майже однаково вмотивовують діти,
чому вони люблять свою рідну землю: тому що «я на ній народився», «на ній гарні
поля, ліси, річки», «вона прекрасна».
На думку більшості опитаних учнів, «любити свій рідний край» означає:
«брати участь у добрих справах», «любити його природу», «бути добрим до нього».
Поодинокими були відповіді «знати
історію свого краю», «дбати про його чистоту», «оберігати рідний край». Дослідження
засвідчили, що учні неповністю розуміють, що означає бути патріотом свого краю,
тому з цією метою було розроблено виховні заходи для реалізації проектної
діяльності «Моє місто».
Мета:
створити систему роботи з формування
у дітей знань і уявлень про рідне місто, його історію, культуру, видатних
людей; виховувати почуття гордості та відповідальності за своє місто, бажання
працювати на його благо, берегти і примножувати його багатства.
Завдання:
- розширити знання дітей про своє місто, його історію, пам’ятки; про видатних людей та героїв рідного міста;
- формувати у дітей почуття любові до рідного міста та відповідальності за все, що відбувається поряд;
- формувати бажання зберегти чистоту, порядок у своєму місті.
Механізм реалізації проекту
- Проведення різноманітних виховних заходів з метою формування у вихованців знань і уявлень про рідне місто, його історію, культуру, видатних людей.
- Створення розвивального, комфортного середовища, системи психолого -педагогічної підтримки й захисту учнів, які сприяють їхньому особистому зростанню, розвитку соціальних навичок поведінки й установок на самостійне розв’язання проблемних ситуацій.
- Моніторингові дослідження рівня патріотичних почуттів в учнів до своєї «малої батьківщини» (методика незакінчених речень).
Шляхи реалізації проекту:
№
п/п
|
Назва заходу
|
Форма проведення
|
Мета
|
1
|
«Історія мого міста»
|
Усний журнал
|
Дослідження походження назви
міста, історичних подій, які з ним пов’язані виховувати в учнів патріотичні
почуття до своєї «малої батьківщини».
|
2
|
«Моє місто»
|
Виховна година
|
Виховувати любов до рідного
краю, формувати в дітей прагнення бути свідомими громадянами України.
|
3
|
«Чи знаєш ти свій край »
|
Інтелектуальна гра
|
Розвивати інтерес учнів до
вивчення історії, географії, культури та традиції рідного краю, зміцнювати
їхні почуття національної гордості й гідності.
|
4
|
Літературні фантазії «Моє місто через 20 років»
|
Міні-твір (ілюстрації)
|
Виховувати почуття любові до
рідного краю, громадської самосвідомості.
|
5
|
«Чарівні куточки нашого міста»
|
Екскурсія містом
|
Ознайомити учнів з
пам’ятками, історією забудови, визначними подіями, видатними постатями,
нашого міста.
|
6
|
«Моє рідне місто»
|
Заочна подорож
|
Розширити
знання учнів про рідне місто, його історію, на прикладі відомих людей
сприяти формуванню активної життєвої позиції;
виховувати любов до рідного міста, гордість за нього, бажання примножувати
його славу.
|
7
|
«Буча – рідне місто»
|
-
Створення
альбому (вірші, легенди, художні описи, цікаві вислови,
-
фотографії)
|
Розвивати творчі здібності учнів розширити
кругозір, інтерес до культурної спадщини свого краю, розвивати вміння
самостійної роботи з різними джерелами інформації; систематизація матеріалу.
|
8
|
«Чисте місто»
|
-
Акція
(прибирання міського парку)
|
Виховувати любов до рідного
міста; формувати бажання зберегти чистоту, порядок у своєму місті
|
9
|
«Видатні земляки»
|
Зустрічі з відомими людьми краю
|
Ознайомити
учнів з відомими людьми міста; виховувати в учнів почуття любові до рідного
краю.
|
10
|
-
«Твій
особистий внесок у розвиток і процвітання міста»
|
«Вільна трибуна»
|
Виховувати особистість, здатну
приймати важливі рішення, відповідати за свої вчинки, творити і надихати на
активну діяльність інших.
|
11
|
«Як тебе не любити, мій рідний краю!»
|
Виставка малюнків
|
Виховувати у дітей любов до
місця, де вони народилися і живуть.
|
12
|
«Таланти рідного краю»
|
Конкурсна програма
|
Узагальнити знання дітей про
рідне місто, його історію, культуру, видатних людей; сприяти виявленню та
розвитку талантів юних бучанців.
|
Очікувані результати:
- розширення знань дітей про рідне місто;
- розвиток умінь працювати в групах;
- активна участь батьків і дітей у різноманітних міських заходах;
- поява у дітей почуття гордості за своє місто, повагу до його історії, людей, які тут живуть і працюють.
Проектна діяльність учнів «Моє місто» сприяла зростанню рівня патріотичних почуттів в учнів до свого рідного краю. Учні, беручи участь у проектній діяльності, удосконалили свої уміння працювати в групах, розвивали особисті творчі здібності та вміння самостійної роботи з різними джерелами . Проектна діяльність сприяла формуванню активної життєвої позиції та патріотичних почуттів до своєї «малої батьківщини» активної життєвої позиції (Додаток 3.з). Діти краще знають історію свого міста та біографії видатних людей. В учнів закладено основи формування майбутнього громадянина –патріота, якому притаманні почуття гордості та відповідальності за свій рідний край.
А навкруг – довірливі вогні.
Небо вкрито росяним намистом,
Так чудово й радісно мені.
Тут в задумі сосни віковічні,
Залізничний гомін долина.
Буча рідна, чиста, промениста,
Нам в життя дорогу осявай!
Живе в нас мрія про майбутнє,
Наш провідник – блакитно-жовтий стяг,
А вибір – незалежність, правда, совість
І рідна Буча у заквітчаних садах!
Немає коментарів:
Дописати коментар