«Людина починається з добра»

Довготривалий проект (5 клас)
Людина починається з добра,
Із ласки і великої любові.
Із батьківської хати і двора,
З поваги, що звучить у кожнім слові.
Людина починається з добра,
З уміння співчувати, захистити
Це зрозуміти всім давно пора,
Бо ми прийшли у світ добро
творити.
Людина починається з добра,
Із світла, що серця переповняє.
Ця істина, як світ, така стара,
А й досі на добро нас надихає.
                               Н. Красоткіна
Актуальність проекту
Для кожної епохи притаманні певні принципи та життєві цінності. Для XXI століття бути добрим стало не модним, оскільки в наш час переважають матеріальні, а не духовні пріоритети. Люди не звикли робити хороші справи безкорисливо. У гонитві за збагаченням часто забувають так моральні якості, як співчуття, милосердя, толерантність, знаходячи собі виправдання: «немає часу», «нехай хтось інший», «для цього є спеціальні організації, які мають займатися цим».
І дуже часто дорослі своєю поведінкою, а вірніше бездіяльністю виховують в майбутнього покоління безініціативність, байдужість, ворожість, що в подальшому може призвести до громадянських війн, міжетнічних конфліктів. Адже дитяча свідомість формується на основі того, що бачить і чує навколо себе. Це дуже важливо усвідомити, бо все починається з дитинства.
Результати діагностики на ступінь вираженості емпатії, які були проведені психологом на початку навчального року у 5-В класі показали, що в більшості учнів яскраво невиражена глибина сформованості емоційної емпатії (Додаток 3.д), тобто більшість учнів залишаються байдужими до переживань інших, не приймають близько до серця проблеми своїх друзів, не завжди готові прийти на допомогу.
Тому учнів 5 класу з метою вихованню таких людських чеснот як милосердя, чуйність, любов і повага до ближнього було залучено до проектної діяльності «Людина починається з добра».
Адже там, де прищеплюється любов до всього живого, де немає насильства, дитина виростає захисником, доброю людиною, бо живе серед любові і турботи. А наше завдання як педагогів сіяти у дитячих душах добрі звички, прищеплювати бажання робити добрі вчинки, щоб наші вихованці виросли добрими і чуйними, справжніми хорошими людьми.
Мета: формувати в учнів найвищі людські цінності такі як милосердя, чуйність, доброта і толерантність шляхом дослідження етапів становлення української доброчинності та безпосереднього залучення учнів до самостійної громадської та благодійної діяльності.
Завдання:

  •  ознайомити учнів із моральними цінностями: доброта, милосердя, чуйність, доброзичливість, співчуття, співпереживання та взаємодопомога;
  •     ознайомити учнів з традиціями української доброчинності;
  •     викликати у школярів бажання робити добро безкорисливо, бути милосердним;
  •     формувати у дітей толерантну поведінку;
  •     сприяти волонтерському руху та благодійній діяльності;
  •   виробляти вміння і навички соціальної активності через підготовку та організацію благодійних акцій.

Механізм реалізації проекту

  •   Проведення різноманітних виховних заходів з метою формування у вихованців загальнокультурної поведінки через популяризацію благодійності та залучення дітей до неї, як до практичного втілення духовних надбань людини.
  •    Створення розвивального, комфортного середовища, системи психолого -педагогічної підтримки й захисту учнів, які сприяють їхньому особистому зростанню, розвитку соціальних навичок поведінки й установок на самостійне розв’язання проблемних ситуацій.
  •       Моніторингові дослідження рівня вихованості учнів 5  класу.
  •       Проведення опитувальників міжособистісних взаємин.
п/п

Назва
заходу
Форма
проведення
Мета
1
«Доброта починається з дитинства»
Виховна година
Формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість, милосердя, людську гідність, чуйність, любові і поваги до ближнього; розвивати потребу робити добро, не чекати винагороди; виховувати в учнів доброту, порядність, бажання підтримувати ближнього у скрутну хвилину.
2
«Твори добро, бо ти Людина»
Година спілкування
Продовжувати знайомити учнів із людськими чеснотами; довести до свідомості дітей, що добро й милосердя чиняться безкорисливо; викликати у дітей бажання творити добро, бути милосердними й уникати злих вчинків.
3
«Добро,як сонце світить»
Гра-бесіда
Формувати уявлення дітей про моральні якості людини, сприяти їхнім проявам у повсякденному житті, закладати основи духовності;виховувати потребу в регулюванні своєї поведінки за свідомо засвоєними морально-етичними нормами. виховувати доброзичливі, дружні стосунки; викликати в дітей позитивні емоції, вчити взаємодіяти одне з одним, знімати нервову напругу, говорити одне одному приємні слова-компліменти.
4
«Як бути вихованим?»
Інтелектуально – етична вікторина
Познайомити учнів із засобами самопізнання, щоб виявити ті якості, які треба виховувати в собі; пригадати основні умови вихованості, розвивати самоповагу й повагу до інших, особливо старших людей, уміння розуміти їхні почуття та особливо мотиви поведінки; допомогти учням опановувати мистецтво ґречності; формувати навички культури поведінки; учити ввічливості, привітності, людяності.
5
«Добро в тобі»




Тренінгове заняття



Допомогти учням усвідомити, що добро потрібне кожній людині. Вчити нести добро іншим через добрі справи. Сприяти вихованню в них активної життєвої позиції, людяності, чесності, милосердя, доброти.
6
«Благодійність:
традиції і сьогодення»
Усний журнал
Формувати у дітей почуття доброти,  любові до людей, які поруч; ознайомити учнів історією відомих підприємницьких родин, які займалися  доброчинністю в Україні в минулому та проаналізувати розвиток благодійності сьогодні;
розвивати  потребу робити добро, не чекати винагороди; виховувати в учнів доброту, порядність, бажання підтримувати  ближнього у скрутну хвилину.
7
«Робити добро - легко»
Майстер-клас:виготовленя учнями подарунків для малюків із дитячого будинку до дня Святого Миколая.
Спонукати учнів проявляти милосердя у повсякденному житті; виховувати у дітей одну із важливих морально-духовних якостей милосердя.
8
«Подаруй іграшку»
Благодійна акція (збір іграшок та необхідних речей для малюків дитячого будинку смт.Ворзель)
Виховувати в учнів почуття доброти, милосердя, людяності, прищеплювати любов до ближнього.
9
«З дітьми Луганщини разом»
Благодійна акція (збір канцтоварів для школярів Луган-щини)
 Формувати в школярів ціннісні,
гуманістичні та духовні  орієнтири; популяризувати благодійності та створити для учнів сприятливі умови для набуття благодійної діяльності, як практичного вміння духовних надбань людини, національних та загальнокультурних цінностей, виховуватив в учнів активну громадянську позицію та практичні навики у волонтерській діяльності.
10
«Турбота»
Благодійна акція (допомога ветеранам Великої Вітчизняної війни)
11
«Діти – воїнам АТО»
«Лист солдату»
Благодійна акція (проведення благодійних ярмарок для збору коштів на лікування військовим; створення вітальних листівок та солодких подарунків для підняття морального духу військових в зоні АТО)
12
«Світ добра»
Святковий концерт
Узагальнити знання дітей про добро як одну з найвищих моральних якостей людини; виховувати бажання творити добро, бути активними громадянами нашої держави.
13
«Твори добро».
Випуск стінної газети учнями класу
Підбиття підсумків проведеної роботи
Очікувані результати:
  •          розвиток почуття милосердя, доброти, співчуття;
  •          виховання чуйного ставлення дітей до людського горя та бажання прийти на допомогу у скрутну хвилину;
  •          розуміння, що добро може бути безкорисним;
  •          розвиток умінь колективної роботи;
  •          удосконалення вмінь презентувати результати дослідження;
  •          формування активної громадської позиції.

Результативність  реалізації проекту
Проектна діяльність на тему «Людина починається з добра» сприяла покращенню спілкування, розуміння, співпраці дітей. Учні, беручи участь у проектній діяльності, удосконалили свої уміння працювати в колективі, розвивали індивідуальні творчі здібності, вдосконалювали свій інтелектуальний та духовний розвиток, формуючи навики соціально активного громадянина.
Після реалізації проекту, в учнів підвищився рівень моральних цінностей, почуття співпереживання, жалю, милосердя, співчуття, свідомого ставлення до людських чеснот (Додаток 3.д).
У дітей з'явилось бажання прийти на допомогу у скрутну хвилину не тільки близькій, рідній людині, а й зовсім чужій. Це збільшило кількість бажаючих допомагати людям похилого віку та брати участь у благодійних акціях школи.
Участь у проектній діяльності учнів значно вплинуло на формування свідомого ставлення до людських чеснот на прикладах сучасних та видатних благодійників минулого. Робота над проектом сприяє учнів  залученню учнів до благодійної діяльності, формує гуманістичне ставлення дітей до людей та навколишнього середовища.

  Заповіт добра
Стався до людей так, як хочеш,щоб вони ставилися до тебе.
Допомагати слабким, маленьким, старим, хворим. 
Не будь жадібним.
Вибачай іншим їх помилки.
 Ніколи не заздри.
Жалій інших, а не себе.  

Немає коментарів:

Дописати коментар